| Litter star world |
Misteri Kota Atlantis - Part 1 -
Saturday 5 April 2014 • 11:08 • 0 comments
Assalamualaikum 

Hello peeps ! dah lame tak post ape ape kat blog nyh . HEHE . Okayh , tadi Sis tengok movie Journey 2 : The Mysterious Island . Sis suka sangat tengok movie Journey nyh . Sebabnya ada Josh Hutcherson yang berlakon dalam cerita The Hunger Games tuh . Yang jadi Peeta Mellark tuh . Haiisssh , suka tengok muka dye , handsome ! HAHA . okayh , stop ! 


nyh movienya

So , dalam movie ni ada menunjukkan sebuah kota yang tenggelam tau . Nama kota tuh is Kota Atlantis . Then , Sis ade terfikir nak share cerita pasal kota nyh kat korang sebab pernah terbaca about this kat buku . Manelah tahu ada yang minat pasal cerita-cerita yang macam nyh kan same like me . So , here we go ! 

GAMBARAN KOTA ATLANTIS

Kota Atlantis ini telah dinyatakan oleh seorang ahli falsafah yang terkenal iaitu Plato dalam bukunya Timaues dan Critias . Atlantis dianggap sebagai mitos yang dibuat Plato untuk menguatkan teori politiknya . Plato menyatakan : Terdapat sebuah pulau besar yang hebat di Launtan Atlantik , ribuan tahun sebelum zaman kelahirannya dan pulau itu dinamakan Pulau Atlantis .  

Kota ini amat hebat dan telah mencapai kemajuan sains dan teknologi . Aspek sains dan teknologi terlalu maju hingga dikatakan terdapat kapal udara bagi mengangkut tentera dan boleh terbang tanpa menggunakan minyak !  
Saintisnya pula telah berjaya mencipta aloi yang bercahaya dan amat keras . Kota ini juga telah mempunyai alat komunikasi yang jauh lebih hebat dari abad ini . Setiap ilmu dan ciptaan teknologi di kota ini akan dikongsikan kepada semua warga Atlantis supaya dapat memajukan lagi kota ini .  
Selain menanam tanaman seperti pisang nenas dll . Mereka juga kaya dengan sumber asli seperti bijih timah dan emas . Pusat pemancar tenaganya adalah daripada sebuah batu kristal . Bandarnya amat indah sekali .  
Begitulah kehebatan dan kemajuan yang dicapai oleh kota ini hingga menjadikan warganya mula takbur dan melakukan dosa . Akibatnya , kota ini telah ditenggelamkan ke dasar laut akibat letupan gunung sucinya iaitu Atlas . Kota yang begitu maju dan canggih dengan teknologinya musnah dalam masa semalaman sahaja 
Sehingga kini , ramai pengkaji yang sedang mengkaji tentang kewujudan dan kedudukan kota ini . Pelbagai hasil kajian yang telah dijumpai tetapi tidak dapat disahihkan lagi . Benarkah kota ini wujud ? Allahualam . Hanya Allah saja yang mengetahui . 


Okayh ! nyh jea lah yang Sis boleh share kat korang tentang kota nyh ? Menarik tak ? Bagi Sis its interesting tapi tak tahu bagi korang . Kalau korang nak tahu banyak lagi pasal kota nyh . Just google jea okayhh ~ 







Terima Kasih Sudi Baca ;)










PASTFUTURE
The star owner
Assalamualaikum Alls ! Welcome to My world . Be a good girl and boy . Leave me a nice speak at my cbox ^^ Feel free to navigate around here :) Need some choco ? Change it Mood : I'm lost ! -.- Status : mujahadah ~
TALKIE TALKING

sila letakkan jejak anda yea ~ thank you ~
"
"

FOLLOWERS

follow if u like . insyallah i will follow you back !

UPDATE STATUS

>> mencari ilham
date : NOW
at:10 am


>> sesaat tersedar
date : 12/12/12
at: 12pm


>> T I R E D !
date: 1/1/2190
at: 13.12pm

BLOG ARCHIVE;

  • Alhamdulillah
  • new journey

  • CREDIT SECTION

    Coding basecode by: Afiqah
    Edit template by: Izyanyancinnamon
    Owner blog: budarkmaccarony
    Best view:Mozilla firefox
    Others:(♥♥)